Løbeprogram 10 km

Hvilket 10 km løbeprogram du skal vælge afhænger af din løbebaggrund. For at hjælpe dig i dit valg af løbeprogram har vi beskrevet de 2 kategorier af løbere som vores 10 km løbeprogrammer henvender sig til.

Løbeprogram 10 km Let øvet (med og uden intervaller)

For at kunne følge dette løbeprogram skal du helst kunne løbe 4-5 km, evt. med en pause undervejs. Løbeprogrammet er bygget op med 3 løbeture pr. uge, hvilket er et minimum for at kunne forbedre formen.

Er du i rimelig grundfor kan du med fordel vælge løbeprogrammet med intervaller - men vær ærlig overfor dig selv så du undgår løbeskader.

Løbeprogram Øvet (med og uden intervaller)

Hvis du allerede kan løbe 10 km (eller tæt på) uden pauser og ønsker at blive hurtigere skal du vælge dette løbeprogam. Løbeprogrammet indeholder 3 træningsture pr. uge, men de vil være væsentlig hårdere og derfor stille større krav til din grundform.

Har du brug for at rykke formen for alvor skal du vælge udgaven med intervaller.


Features

Brug din smartphone

Alle løbeprogrammer kan bruges i din smartphone.
I app'en får du bl.a.:

  • Fuld adgang til træningsplan
  • Styr på tempoet: App'en guider dig hele vejen igennem dine træningspas
  • Mindre risiko for skader, da du følger en personlig plan.
“Get Get it on Google Play

Hent vores android app

Hent vores android app

Kompatibelt med Garmin

Alle løbeprogrammer kan overføres til Garmin GPS ure, hvorved du får nemmere ved at følge den planlagte træning. F.eks. vil du få at vide hvornår du skal sætte tempoet op/ned.

Hurtigere fremgang

Få struktur og variation i din træning og oplev at formen forbedres markant.
Løbeprogrammet er personligt og tilpasset dit aktuelle niveau, og vil indeholde en varieret træning, som med garanti vil skære minutter af dine rekorder.

Justering af løbeprogram

Vores systemer sørger for løbende at justere dit løbeprogram, så intensiteten altid passer til dit aktuelle formniveau. På den måde er du altid sikret størst muligt udbytte af din træningsindsats.