Marathon

Det helt store mål for mange løbere er at løbe et marathon løb. At træne til et marathon kræver at man igennem længere tid har trænet kontinuerligt, og har vænnet kroppen til den store belastning det er at løbe et marathon løb.

Hvor lang tid tager det at træne til et marathon ?

Hvor lang tid du skal bruge på at træne til et marathon afhænger naturligvis af din nuværende form. Er du allerede i god fysisk form og kan løbe 10 km uden problemer vil du kunne træne op til et marathon på ca. 16 uger.

For de fleste vil et træningsforløb på 20-24 uger være passende, men det forudsætter at man kan løbe 6-8 km uden problemer. Jo længere tid du bruger på træningen desto mindre bliver risikoen for skader, så det gælder om at komme igang i god tid. 


Features

Brug din smartphone

Alle løbeprogrammer kan bruges i din smartphone.
I app'en får du bl.a.:

  • Fuld adgang til træningsplan
  • Styr på tempoet: App'en guider dig hele vejen igennem dine træningspas
  • Mindre risiko for skader, da du følger en personlig plan.
“Get Get it on Google Play

Hent vores android app

Hent vores android app

Kompatibelt med Garmin

Alle løbeprogrammer kan overføres til Garmin GPS ure, hvorved du får nemmere ved at følge den planlagte træning. F.eks. vil du få at vide hvornår du skal sætte tempoet op/ned.

Hurtigere fremgang

Få struktur og variation i din træning og oplev at formen forbedres markant.
Løbeprogrammet er personligt og tilpasset dit aktuelle niveau, og vil indeholde en varieret træning, som med garanti vil skære minutter af dine rekorder.

Justering af løbeprogram

Vores systemer sørger for løbende at justere dit løbeprogram, så intensiteten altid passer til dit aktuelle formniveau. På den måde er du altid sikret størst muligt udbytte af din træningsindsats.